pappa

jag vet att du har haft ett hårt och tufft liv.du och mamma gjorde slut när jag var 2 kanske?för att du drack så mycket.och du har kämpat med det hela ditt liv..efter några år när jag var typ 7 så började jag och niklas vara hos dig och pirko vissa helger,och då i början trivdes jag inte alls hos dig,eftersom vi inte kände dig,du hade inte varit närvarande när jag växte upp.sen när pirko dog,började du falla tillbaks i dina gamla spår,spriten,..men sedan flyttade du till kauhajoki,där farmor & farfar och din släkt bor,och där trivs jag som fan nu.det är på landet och fritt med alla djur och det är så lungt,det är ju svårt ibland där eftersom niklas inte kan acceptera katja,jag gör det för att jag måste men han kan inte.och när han säger det till dej så säger du att du förstår och sånt,men jag vet att innerst inne är du ledsen att det inte funkar.vi träffar dig inte så ofta,på loven då.och niklas tjatar på dig att du ska flytta till sverige och att allt blir bättre då.men han kan ju inte kräva det av dig? du har växt upp där och din familj är där,och om du skulle bo här skulle ditt drickande gå över styr igen.
förra gången när vi skulle åka över med båt till dej,på sommarlovet,kom du full.det var ju inte så kul,men vi åkte med ialf,och allt blev ju bra tillslut.vi fattar att du tar chansen att dricka så fort det går.och jag säger till mamma att hon ska åka över och lämna oss så du inte kan få chansen att dricka på båten...så åker vi till sthlm i morse kl halv6 och jag är jätte glad och har längtat efter dig,och vad ser vi när vi är där? du,full.stumblar ut genom dörren..men du kan ialf prata.niklas säger att han åker ingentstans med han när han är full.mamma blir arg och säger att pappa är en idiot som kommer dygnrak och hämtar oss,när hon ringde kvällen innan och sa att han inte skulle vara full när han kom,han sa neejdå..
jag blev jätte ledsen och förstörd när du va full och började prata med niklas.,niklas sa att han inte trivs hos dig och att du ska flytta hit som vanligt..han vägrade att åka,och mamma säger "gör det för malins skull,hon vill träffa sina katter och sin pappa" men nej,aldrig sa han.katastrofen var ett faktum-.-  dom satt och prata och pappa & mamma försökte övertala niklas att gå på båten med oss i en halvtimme,tills det var 10 minuter kvar innan båten skulle gå..då sa mamma;"du måste gå på båten nu den går snart",till pappa .så säger pappa" är det sant?" i en ledsen ton,och jag sitter där i bak och hoppas att niklas ska säga okej,jag följer med.och sen gick pappa in till terminalen och satte dig bakom en pelare med huvet i händerna och grät..och då var jag nära på att gråta jag med,men kände att jag var tvungen att hålla masken för dom andra,..ville inte visa mej sårbar typ.och sen ser vi när du går upp för rulltrappan och samtidigt skakar du på huvet och tar händerna på huvet igen,då sjönk mitt hjärta kan jag säga..har aldrig sett han sådär,och hatar att göra det också...så säger jag " vi måste gå till han nu,annars tar han väl livet av sig eller nåt!" -jaa,säger mamma då till niklas och typ " spring ifatt han nu så blir han glad,annars får du tänka på det resten av livet om han skulle dö"..och jag bah:................... :'( jag ville ju inte höra det där precis..att han skulle kunna göra det :s men jag antar att han var väl nervös eller något för att träffa oss så han söp sig full innan..jag vet inte.och sen körde vi hem igen,och det broke my heart,att bara köra därifrån ..att han får åka hem ensam igen.och nu svarar du inte i telefonen,den är inte på.vart är du? vad gör du? är du full? har katja hämtat dej? är du på hotell? jag vill veta! jag är jätteorolig nu och kommer tänka på det hela natten.

Jag skiter fullständigt i om niklas inte trivs där,men bara för att katja bor där liksom?henne behöver man inte vara bästis med..det är jätte fin och kul hos pappa ialf.och hoppas att du vet att vi älskar dig iallafall,även om du dricker ibland,det kan du väl inte hjälpa,att suget finns kvar efter åren.och jag tycker inte att du ska flytta hit,det är kul att åka bort från den här staden ibland också.hoppas du fattar att vi inte är arga på dig.

Älskar dig<3

Kommentarer
Postat av: ewelina

uh<3

2008-10-26 @ 00:29:45
URL: http://ewelinahedvalls.blogg.se/
Postat av: caroline

:( allt är nog bra ska du se..



när har du tid för dawn of the dead sleep over då? :) tisdag eller onsdag kanske?

2008-10-26 @ 16:55:03
URL: http://akca.blogg.se/
Postat av: blomm

haha shit fet blogg:p

2008-10-26 @ 16:55:58
URL: http://stfu.se
Postat av: caroline

yey, tisdag då? =)

2008-10-26 @ 21:05:40
URL: http://akca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0